Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diferenciální GPS
Madron, Tomáš ; Veselý, Miloš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem systému diferenciální GPS. Potom následuje vytvoření softwaru pro základní bezdrátovou komunikaci mezi dvěma GPS přijímači, praktické zkoušky navrženého systému v terénu. Byly určeny parametry a charakteristiky systému, které nám lépe řeknou něco o vhodnosti navrženého systému k navigaci mobilního robotu ve venkovním prostředí.
Model systému automatického řízení přesného přiblížení a přistání civilního dopravního letadla za použití informací DGNSS
Hvězda, Michal ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
V současné době jsou v České Republice publikována přiblížení LPV, jejichž použití umožňuje evropské rozšíření družicového navigačního systému EGNOS. Publikované výšky rozhodnutí ale zatím neumožňují jejich ekvivalenci k přesným přiblížením ILS CAT I. Ověřování modelu automatického přesného řízení přiblížení letadla prezentovaného v rámci této práce ukazuje, že je možné splnit požadavky leteckých předpisů na provedení přiblížení LPV pro výšky rozhodnutí nižší než dosud publikované. Model je vytvořen na základě nejmodernějších metod vývoje založeném na modelování v nástroji umožňujícím současné zpracování spojitých a diskrétních signálů. Architektura modelu sice kopíruje osvědčený systém ILS ve volbě souřadného systému a v oddělení směrů, ve kterých je vedení letu prováděno, ale umožňuje navíc přiblížení po křivce. Použití digitálních dat družicového navigačního systému otevírá další možnosti jeho použití, rozšiřování a vylepšování. Udržování kurzu, odchylky polohy a výšky letu je ověřeno ve scénářích, které zahrnují podrobné cíle práce vytvořené na základě definice procesu přesného přiblížení letadla a které zahrnují výpadek navigačního signálu, vliv větru, různé sestupové úhly a přiblížení po křivce. Analýza chování regulované soustavy ve scénářích umožňuje vývoj jednotlivých modulů automatického systému řízení přesného přiblížení až do aplikované úrovně, totiž konkrétních simulací zdařených přiblížení.
Senzorický systém robotu Minidarpa
Sedlák, Luboš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá senzorickým systémem mobilního robotu. V práci je popsána struktura a základy satelitní navigace. Jsou zde popsány jednotlivé systémy a zobrazení, jak WGS 84, tak i další systémy pro určení přesnější polohy na Zemi. Jedná se o EGNOS, WAAS a jiné. Blíže je popsána také diferenciální GPS a rozdělení korekcí. Je navržen software GPS pro základní i vzdálenou stanici. Byly také vybrány a používány moduly pro příjem GPS a bezdrátové moduly pro jejich komunikaci. Dále je v práci popisován projekt Open Street Map. Tento projekt je zde podrobněji popsán, dekódován, upraven a převeden do RNDF souboru. Na závěr byla navržena funkce programu pro kameru, která pracuje na principu doby letu světla. Tato kamera je určena pro zjištění bezprostřední překážky před robotem a také pro 3D zobrazení prostoru před ním. Byl také navržen zdroj k této kameře.
Výkonnost služby GNSS pro aplikace prostorové navigace civilního letectví v ČR
Ptáček, Pavel ; Novák,, Andrej (oponent) ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Kevický, Dušan (vedoucí práce)
Disertační práce pojednává o navigační výkonnosti GPS/EGNOS v oblasti polohy uživatele. Posouzení navigačních systémových schopností podpory zabezpečení nových letových postupů vychází ze statických observací a příkladů jejich zpracování. Systém GPS/EGNOS je prvním primárním navigačním systémem, který má být využíván pro postupy konečného přiblížení civilního letectví ve vzdušném prostoru České republiky. První část práce se proto zabývá popisem přínosů využití nových postupů, shrnuje dosavadní vývoj a současný stav. Část druhá se věnuje vymezení prvků analyzovaného primárního navigačního systému GPS/EGNOS a jeho charakteristikám. Následně je zpracována metodika kritického hodnocení výkonnosti poskytované navigační služby GPS/EGNOS, která využívá nové metody šetření přesnosti, integrity a kontinuity navigační služby satelitního systému z hlediska polohy uživatele. Současně je vytvořen podpůrný software pro analýzu dat v oblasti polohy uživatele. Na základě statických experimentálních měření a zpracování signálu v prostoru zkoumaného systému a jeho podrobné analýzy jsou prezentována zjištění a provedeny závěry o stavu systému. V závěru práce je navrženo a ověřeno využití permanentních geodetických stanic pro pravidelné hodnocení výkonnosti GNSS pro účely civilního letectví a provedeny závěry o zjištěných chybách a navigační výkonnosti na základě měření vybraných stanic na území ČR.
Vývoj leteckých navigačních služeb pro koncept jednotného evropského nebe
Sahrai, Daniel ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi a metodami poskytovanými leteckými navigačními službami. Cílem práce bylo vytvořit průřez historií vývoje takových technologii a metod a představit nové a vyvíjené technologie a metody koncipované pro evropský vzdušný prostor. Výsledkem je přehled sloužící jako studijní materiál pro pochopení problémů týkajících se nedostatečné kapacity vzdušného prostoru a k pochopení směrů, kterými se EUROCONTROL ubírá.
Přesnost evropského GNSS pro civilní letectví
Bittner, Jan ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přesností určení polohy globálním polohovým systémem GPS a jeho satelitním rozšiřujícím systémem EGNOS. V práci je popsán postup šetření chyb uvedených globálních navigačních satelitních systémů dle předpisu L10 a následně podrobněji zpracován nad rámec požadavků tohoto předpisu. V praktické části je provedeno hodnocení chyb na reálném vzorku dat, která jsou naměřena za pomoci statické observace, a později je uskutečněna diskuze nad dosaženými výsledky.
Model systému automatického řízení přesného přiblížení a přistání civilního dopravního letadla za použití informací DGNSS
Hvězda, Michal ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
V současné době jsou v České Republice publikována přiblížení LPV, jejichž použití umožňuje evropské rozšíření družicového navigačního systému EGNOS. Publikované výšky rozhodnutí ale zatím neumožňují jejich ekvivalenci k přesným přiblížením ILS CAT I. Ověřování modelu automatického přesného řízení přiblížení letadla prezentovaného v rámci této práce ukazuje, že je možné splnit požadavky leteckých předpisů na provedení přiblížení LPV pro výšky rozhodnutí nižší než dosud publikované. Model je vytvořen na základě nejmodernějších metod vývoje založeném na modelování v nástroji umožňujícím současné zpracování spojitých a diskrétních signálů. Architektura modelu sice kopíruje osvědčený systém ILS ve volbě souřadného systému a v oddělení směrů, ve kterých je vedení letu prováděno, ale umožňuje navíc přiblížení po křivce. Použití digitálních dat družicového navigačního systému otevírá další možnosti jeho použití, rozšiřování a vylepšování. Udržování kurzu, odchylky polohy a výšky letu je ověřeno ve scénářích, které zahrnují podrobné cíle práce vytvořené na základě definice procesu přesného přiblížení letadla a které zahrnují výpadek navigačního signálu, vliv větru, různé sestupové úhly a přiblížení po křivce. Analýza chování regulované soustavy ve scénářích umožňuje vývoj jednotlivých modulů automatického systému řízení přesného přiblížení až do aplikované úrovně, totiž konkrétních simulací zdařených přiblížení.
Vývoj leteckých navigačních služeb pro koncept jednotného evropského nebe
Sahrai, Daniel ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi a metodami poskytovanými leteckými navigačními službami. Cílem práce bylo vytvořit průřez historií vývoje takových technologii a metod a představit nové a vyvíjené technologie a metody koncipované pro evropský vzdušný prostor. Výsledkem je přehled sloužící jako studijní materiál pro pochopení problémů týkajících se nedostatečné kapacity vzdušného prostoru a k pochopení směrů, kterými se EUROCONTROL ubírá.
Výkonnost služby GNSS pro aplikace prostorové navigace civilního letectví v ČR
Ptáček, Pavel ; Novák,, Andrej (oponent) ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Kevický, Dušan (vedoucí práce)
Disertační práce pojednává o navigační výkonnosti GPS/EGNOS v oblasti polohy uživatele. Posouzení navigačních systémových schopností podpory zabezpečení nových letových postupů vychází ze statických observací a příkladů jejich zpracování. Systém GPS/EGNOS je prvním primárním navigačním systémem, který má být využíván pro postupy konečného přiblížení civilního letectví ve vzdušném prostoru České republiky. První část práce se proto zabývá popisem přínosů využití nových postupů, shrnuje dosavadní vývoj a současný stav. Část druhá se věnuje vymezení prvků analyzovaného primárního navigačního systému GPS/EGNOS a jeho charakteristikám. Následně je zpracována metodika kritického hodnocení výkonnosti poskytované navigační služby GPS/EGNOS, která využívá nové metody šetření přesnosti, integrity a kontinuity navigační služby satelitního systému z hlediska polohy uživatele. Současně je vytvořen podpůrný software pro analýzu dat v oblasti polohy uživatele. Na základě statických experimentálních měření a zpracování signálu v prostoru zkoumaného systému a jeho podrobné analýzy jsou prezentována zjištění a provedeny závěry o stavu systému. V závěru práce je navrženo a ověřeno využití permanentních geodetických stanic pro pravidelné hodnocení výkonnosti GNSS pro účely civilního letectví a provedeny závěry o zjištěných chybách a navigační výkonnosti na základě měření vybraných stanic na území ČR.
Přesnost evropského GNSS pro civilní letectví
Bittner, Jan ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přesností určení polohy globálním polohovým systémem GPS a jeho satelitním rozšiřujícím systémem EGNOS. V práci je popsán postup šetření chyb uvedených globálních navigačních satelitních systémů dle předpisu L10 a následně podrobněji zpracován nad rámec požadavků tohoto předpisu. V praktické části je provedeno hodnocení chyb na reálném vzorku dat, která jsou naměřena za pomoci statické observace, a později je uskutečněna diskuze nad dosaženými výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.